Особености на нискобюджетните авиокомпании

27. апр. 2017. 13:46

Нискобюджетни, нискотарифни, лоу-кост, ноу-фрилс... Това са все имена на авиокомпании, които наложиха нов бизнес модел. Това не ги прави по-лоши или по-рискови от традицонните превозвачи. Те просто работят по различен начин. Повечето от различията нямат особено значение за крайния клиент. За любопитните - ето някои особености на този вид авиокомпании, според нашето мнение и разбиране, без да имаме претенции за изчерпателност и без да взимаме страна за или против: 

1. Изпълняват полети от точка до точка без прекачване, т.е. разчитат основно на директен трафик
2. Обслужват основно близки дестинации до 3 часа
3. Имат супер кратко време на изчакване за обратен полет, т.е. много малък “прозорец” за връзки
4. Използват основно среден размер самолети и често работят само с един тип
5. Имат възможно най-малко разстояние между седалките в целия салон
6. Обикновено не кацат на главните летища
7. Често ползват обслужване с автобус от и до терминала на летището
8. Нямат мрежа от представителни офиси
9. Разчитат основно на интернет продажби
10. Предлагат само икономична класа
11. Не членуват в алианси, т.е. не предлагат комбинация на превоз с други превозвачи
12. Не предлагат полети с т.нар. „споделен код“ с други авиокомпании
13. Не предлагат чекиране на пътника и багажа до крайна дестинация при полет с прекачване (виж т.1)
14. Не отговарят при изпуснат полет при прекачване
15. Не предлагат безплатна храна и напитки по време на полета
16. Не предлагат безплатно запазено място при чекиране
17. Не предлагат безплатно превозване на багаж
18. Не предлагат програми за събиране на точки
19. Не предлагат достъп до салони за гости
20. Не членуват в Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA)